dimecres, 11 de març del 2020

EMOCIONS: LA CALMA

Seguim amb el nostre centre d'interès. En aquesta sessió, ens hem centrat en la: CALMA

Abans de la conversa, vàrem fer una activitat per parelles. De dos en dos, els infants havien d'escoltar la respiració del seu company/a (posant les mans damunt la panxa). Havíem de mirar si la respiració era ràpida o lenta, si la panxa s'inflava o desinflava...

La respiració és una eina que ens ajuda a tranquilitzar-nos i calmar-nos. D'aquesta manera, podem pensar i actuar molt millor!

A continuació, teniu algunes de les aportacions dels infants durant la conversa. 

Què és per tu la calma? La siestecita. Que me dejen hacer la siesta. Quan me deixen jugar en el meu cuarto amb la meva germana. Mirar la playa. Cuando estoy en mi parque. Cuando hago pipí me quedo tranquila.  

Cóm està el nostre cos quan estem tranquils? El cos està relaxat. El cor va a poc a poc. Los ojos se cierran. El cuerpo se pone tranquil i la cara contenta.

Què podem fer quan estem nerviosos i volem estar tranquils? Podemos respirar para que la rabia se vaya y nos quedamos tranquilos. Obrim la boca i deixam sortir els nervios o la ràbia. Bufar. Abrimos la boca fuerte así(amb sa boca ben oberta, exhala) y sacamos el fuego pero es aire. Escuchar música y la canción "Vamos a la playa". Descansar. Cantar y bailar. Pintar. Un besito y un abrazo. Cuando mi mama está conmigo es eso lo que me pone tranquila. Cuando tú pones música tranquila o la mamá en casa o en el coche. Mirar pajaritos. 

Després de la conversa, vàrem fer una feineta representant moments o fets que ens fa  sentir calma. 

                               LES NOSTRES CARES TRANQUIL·LES
































4 comentaris: